Beperkte edities & nieuwe toevoegingen,
Exclusieve aanbiedingen

U kunt zich te allen tijde afmelden voor de nieuwsbrief. Meer informatie hierover vindt u in onze privacyverklaring.

Bitte geben Sie eine gültige eMail-Adresse ein.
Verzending door heel europa Verzending door heel europa / Jaar van duurzame rozen
Jaar van duurzame rozen

AHV

Algemene handelsvoorwaarden van GRACE & FRIENDS GmbH, directeur: Nina Wegert, Wilhelm-Kabus-Straße 21-35, 10829 Berlijn, kantongerecht Charlottenburg, HRB 178423B, btw-nr.: DE307057544 (hierna "GRACE FLOWERBOX" genoemd)
Aanbieder-ID:
GRACE & FRIENDS GmbH
vertegenwoordigd door directeur Nina Wegert
Wilhelm-Kabus-Straße 21-35
10829 Berlijn
Kantongerecht Charlottenburg, HRB 178423B
Btw-nr.: DE307057544
Email: [email protected]
Fax: +4930 / 55236771


§ 1 Fundamentele bepalingen
1.1 De volgende handelsvoorwaarden gelden voor alle overeenkomsten die u met ons via onze internetshop onder de domeinen http://www.graceflowerbox.fr; http://www.graceflowerbox.no, http://www.graceflowerbox.ua; http://www.graceflowerbox.cn; http://www.graceflowerbox.net; http://www.graceflowerbox.eu; http://www.graceflowerbox.it; http://www.graceflowerbox.es; http://www.graceflowerbox.cz; http://www.graceflowerbox.dk; http://www.graceflowerbox.fi; http://www.graceflowerbox.lt; http://www.graceflowerbox.lu; http://www.graceflowerbox.pl; http://www.graceflowerbox.pt; http://www.graceflowerbox.se; http://www.graceflowerbox.ae; http://www.graceflowerbox.hk; http://www.graceflowerbox.in; http://www.graceflowerbox.nl; http://www.graceflowerbox.be; http://www.graceflowerbox.co.uk; http://www.graceflowerbox.ch; http://b2b.graceflowerbox.de; (hierna "Internetshop" genoemd) sluit. Onze leveringen en prestaties worden uitsluitend uitgevoerd onder deze AHV. Uw (inkoop-) voorwaarden wordt zelfs dan niet toegepast, wanneer u in uw bestelling naar deze verwijst.

1.2 Consumenten in de betekenis van de volgende bepalingen zijn iedere natuurlijke persoon die een rechtshandeling voor een doel afsluit dat overwegend noch aan zijn commerciële noch aan zijn zelfstandige beroepsuitoefening kan worden toegeschreven. Ondernemer is iedere natuurlijke of rechtspersoon of een personenvennootschap met rechtspersoonlijkheid die bij het afsluiten van een rechtshandeling in de hoedanigheid van zijn zelfstandige beroepsuitoefening of commerciële uitoefening handelt.

1.3 Onze bloemen zijn natuurproducten. Alle gegevens over kleur, vorm en formaat en afbeeldingweergaven op onze internetpagina, in onze brochures, reclamemiddelen, sociale media dienen alleen illustratief te worden geïnterpreteerd. Bloemen zijn niet geschikt voor consumptie.

Gebruiksaanwijzing: deze AHV bevatten o.a. bepalingen die uitsluitend betrekking hebben op ondernemers in de betekenis van § 14 BGB (Duits Burgerlijk wetboek). Deze clausules zijn voor consumenten in de betekenis van § 13 BGB niet van toepassing en zijn dienovereenkomstig kenbaar gemaakt.


§2 Totstandkoming van een overeenkomst, opslag van de overeenkomsttekst
2.1 De presentatie van artikelen in onze Internetshop vormt geen juridisch bindend overeenkomstaanbod van onze zijde, maar is slechts een vrijblijvende uitnodiging aan u om artikelen te bestellen. Met de bestelling van de gewenste artikelen verstrekt u een bindend aanbod voor het sluiten van een koop- en leveringsovereenkomst. Aangezien bloemen seizoensproducten zijn, zijn wij er niet voor aansprakelijk dat alle producten die in onze Internetshop worden getoond, altijd beschikbaar zijn.

2.2 U hebt twee mogelijkheden om bij ons te bestellen: enerzijds gaat het daarbij om individuele bestellingen en anderzijds om een aantrekkelijk abonnement:

2.2.1 Individuele bestelling

De bestelling gebeurt in de volgende stappen:

1. Eerst maakt u uw keuze tussen onze GRACE Classic-collectie of de GRACE Infinity-collectie.
2. Vervolgens selecteert u de kleur van de Flowerbox.
3. Daarna selecteert u het formaat van de Flowerbox
4. Tenslotte selecteert u de bloemen.
5. Dan komt u terecht bij de betreffende artikelweergave en legt u de artikelen die u hebt geselecteerd, wanneer deze u bevallen, in uw winkelmandje door te klikken op de betreffende knop.
6. U hebt dan de mogelijkheid om andere artikelen te selecteren of door te klikken op de knop "Naar de kassa" verder te gaan met het bestelproces.
7. Om de bestelling te vervolgen, moet u ons aansluitend bepaalde verplichte gegevens verstrekken (bijv. naam, leverings- en factuuradres, e-mailadres, enz.), zodat wij de bestelling in ontvangst kunnen nemen. Bovendien hebt u de mogelijkheid om een klantenaccount aan te maken.
8. Het is mogelijk om tussen standaard- en expresverzending te kiezen.
9. Daarna maakt u uw keuze uit de door ons geaccepteerde betaalwijzen. De volgende betalingsmogelijkheden zijn voor u beschikbaar (PayPal, ONMIDDELLIJKE overschrijving, of betaling via creditcard), zonder dat wij verplicht zijn om een bepaalde betalingsmethode in de toekomst te moeten aanbieden.
10. Daarna hebt u de mogelijkheid om een begroetingstekst met maximaal 150 tekens op te geven of om ervoor te kiezen dat het artikel anoniem wordt verzonden. Voor zover de door u opgegeven tekst volgens ons oordeel in strijd is met wetten of goede zeden, behouden wij ons het recht voor om de artikelen zonder begroetingstekst te leveren.
11. Let erop dat op zondag en maandag niet kan worden geleverd.
12. Daarna hebt u nog een keer de mogelijkheid om uw gegevens te controleren en evt. te corrigeren. Eventuele invoerfouten kunt u corrigeren door in de door u gebruikte internetbrowser op de toets "Vorige" te drukken. Dan keert u weer terug naar de invoerpagina waar uw gegevens worden geregistreerd. Daar kunt u dan invoerfouten corrigeren.
13. Om het bestelproces af te sluiten, moet u deze AHV met een vinkje bevestigen. Tot slot moet u op de knop "Bestellen met plicht tot betaling" klikken. U kunt het proces te allen tijde afbreken, voordat u de knop indrukt.
14. Door te klikken op de knop "Bestellen met plicht tot betaling" geeft u een bindend aanbod af voor de verkrijging en de levering van de artikelen die u hebt geselecteerd.
15. De aankoop- en leveringsovereenkomst komt tot stand, wanneer wij de betaling ontvangen. Via e-mail informeren wij u binnen maximaal 24 uur op het e-mailadres dat u hebt opgegeven, na bevestiging van de ontvangst van de betaling. De e-mail omvat naast de tekst van de overeenkomst, ook de AHV alsmede een Model herroepingsinformatie.

2.3 Onze AHV kunt u te allen tijde ook onder https://www.graceflowerbox.nl/agb bekijken. Uw bestelgegevens zijn uit het oogpunt van veiligheid niet meer toegankelijk via het internet. De tekst van de overeenkomst met de gegevens over de gekochte artikelen slaan wij in onze interne systemen op tot welke u echter geen toegang hebt. Naast de mogelijkheid om door middel van de printfunctie van uw browser alle gegevens van de overeenkomst meteen na voltooiing van de bestelling te printen of er screenshots van aan te maken, ontvangt u de tekst van de overeenkomst ook via een bevestigingsmail (zie boven, lid 2.2.1, nr. 15).


§3 Prijzen, verzendkosten, betaling, vervaldatum
3.1 De opgegeven prijzen bevatten de wettelijke btw en overige onderdelen van de prijs.

3.2 De verzendkosten worden apart berekend. De hoogte van de verzendkosten is afhankelijk van de betreffende dienstverlener en kan variëren. De verzendkosten worden in elk geval voor voltooiing van het bestelproces bindend bekendgemaakt.

3.3 U kunt kiezen tussen de telkens in de Internetshop opgegeven betaalwijzen. Momenteel zijn dat PayPal, creditcard en ONMIDDELLIJKE overschrijving. Bovendien kunt u een aanwezige tegoedboncode inwisselen in het daarvoor voorziene vak: "Ik heb een tegoedbon".


§4 Levering
4.1 Bestellingen die op maandag, dinsdag, woensdag, zaterdag en zondag tot 18.00 uur worden ontvangen, kunnen op zijn vroegst op de daaropvolgende 4e werkdag worden bezorgd. Bestellingen die op donderdag tot 18 uur worden ontvangen, kunnen op zijn vroegst op de daaropvolgende 5e werkdag worden bezorgd. Bestellingen die op vrijdag tot 18 uur worden ontvangen, kunnen op zijn vroegst op de daaropvolgende 4e werkdag worden bezorgd. Op zondag en maandag vindt geen bezorging plaats. Verzending gebeurt via DHL, DHL Express of UPS. Na verzending ontvangt u een e-mail met het tracking-nummer van de artikelzending. Met dit nummer kunt u de verzending online volgen. Wij adviseren dat de ontvanger op het tijdstip van levering persoonlijk aanwezig is. Als de pakketbezorger de ontvanger niet aantreft en het pakket ergens anders afgeeft of tussentijds opslaat, dient het pakket per omgaande te worden afgehaald.

4.2 Onvoorzienbare belemmeringen voor levering, die buiten onze invloedssfeer liggen, geven ons het recht om de leveringstermijn op passende wijze te verlengen. Dit geldt ook, wanneer onderleveranciers met dergelijke belemmeringen voor leveringen te maken hebben.

4.3 Voor zover niets anders is overeengekomen, wordt de zending van de artikelen naar het door u opgegeven leveringsadres verzonden. U bindt zich om de door u ingevoerde gegevens over het leveringsadres in uw klantenaccount actueel te houden en iedere wijziging, ter waarborging van de levering, in uw klantenaccount op te nemen. U bent ervoor verantwoordelijk, wanneer het artikel niet kan worden bezorgd, omdat u een verkeerd adres hebt opgegeven. Wij zijn niet verplicht om een correct adres te bepalen.

4.4 Wij hebben het recht tot deelleveringen.

4.5 Voor zover u ondernemer bent in de betekenis van § 14 BGB, gebeurt de levering van de artikelen op uw risico.


§5 Registratie, Newsletter
5.1 U hebt de mogelijkheid om in de Internetshop of via het bestelformulier door registratie met e-mailadres en met een door uzelf gekozen wachtwoord een gebruikersaccount aan te maken. Dit kunt u bijv. doen tijdens het bestelproces.


5.2 In het kader van de registratie sturen wij u een bevestigingsmail en configureren wij een account voor u via welk u klantgegevens, zoals leveringsadres of factuuradres, zelf kunt beheren en updaten. U moet uw klant- en betalingsgegevens altijd op de meest actuele stand houden om betalings- en/of leveringsproblemen te vermijden.


5.3 U hebt te allen tijde de mogelijkheid om uw gebruikersaccount te wissen. Uw persoonsgegevens worden dan onmiddellijk gewist, voor zover wij deze niet vanwege wettelijke voorschriften verder moeten opslaan. Meer informatie over de omgang met uw persoonsgegevens treft u aan in de verklaring betreffende gegevensbescherming die u hier vindt https://www.graceflowerbox.nl/de/datenschutz


5.4 Wanneer u zich voor de Internetshop registreert, dan bent u verplicht om al uw persoonsgegevens volledig en naar waarheid op te geven. U dient ervoor te zorgen dat uw persoonsgegevens vertrouwelijk worden bewaard en dat de gegevens (met name uw wachtwoord) niet onbevoegd toegankelijk worden gemaakt voor derden.


5.5 Per persoon mag slechts één gebruikersaccount worden geopend. Wij behouden ons het recht voor om meerdere aanmeldingen van hetzelfde adres te wissen.


5.6 Verder kunt u zich in de Internetshop door de invoer van uw e-mailadres via e-mail aanmelden voor een Newsletter. Eerst verzenden wij dan een e-mail met een bevestigingslink. Pas wanneer u op deze link klikt, is de registratie voltooid (Double-Opt-In-methode; betekent het vinkje twee keer bevestigen). Meer informatie over de Newsletter treft u aan in onze verklaring betreffende gegevensbescherming, onder https://www.graceflowerbox.nl/de/datenschutz. U kunt de Newsletter te allen tijde annuleren via een link in de Newsletter.


§6 Aansprakelijkheid voor gebreken

6.1 Voor ons artikelaanbod bestaan de wettelijke rechten voor aansprakelijkheid voor gebreken. U draagt het risico van een vertraagde standaardbezorging met 1 tot 2 werkdagen. Voor het geval dat vanwege uw verkeerde gegevens een bezorging van de artikellevering niet mogelijk is, behouden wij ons het recht voor om de reeds geïnde aankoopprijs in te houden en zijn wij niet verplicht om de zending opnieuw te leveren. Wij zijn niet verantwoordelijk voor gebreken die ontstaan door een onvakkundige behandeling van de artikelen (d.w.z. elke behandeling van de artikelen die niet voldoet aan de betreffende verzorgingshandleiding).


6.2 Voor zover u ondernemer bent in de betekenis van § 14 BGB geldt afwijkend van alinea 1 p. 1 het volgende:

6.2.1 Als gesteldheid van de artikelen gelden alleen onze eigen opgaven als overeengekomen.
6.2.2 U bent verplicht om de artikelen onmiddellijk en met de geboden zorgvuldigheid op kwaliteits- en hoeveelheidsafwijkingen te onderzoeken en ons zichtbare gebreken binnen één (1) dag vanaf ontvangst van de artikelen schriftelijk (bijv. via e-mail) aan te tonen. Voor de inachtneming van de termijn is de tijdige verzending voldoende. Dit geldt ook voor later vastgestelde verborgen gebreken vanaf het moment van ontdekking. Bij het schenden van de onderzoeks- en kennisgevingsplicht van een gebrek in overeenstemming met de overeenkomst is de indiening van de garantieaanspraken uitgesloten.
6.2.3 Bij gebreken verlenen wij naar onze keuze garantie door kosteloos herstel of een vervangende levering. Indien het verhelpen van het gebrek faalt, kunt u naar uw keuze om korting vragen of van de overeenkomst afzien. Het verhelpen van het gebrek geldt na twee keer falen als mislukt, wanneer er niet in het bijzonder uit de aard van de zaak of van het gebrek of de overige omstandigheden iets anders resulteert.


§7 Wijzigingen van bestelgegevens
Alle wijzigingen in uw klantgegevens, zoals leveringsadres, factuuradres, e-mailadres, e.a., alsmede de wijzigingen van de reeds aanwezige bestellingen moeten ten minste 2 dagen voordat deze in werking treden aan ons worden verstrekt. Anders kan de wijziging bij de levering niet in acht worden genomen.


§8 Herroepingsrecht

Consumenten hebben bij het sluiten van een overeenkomst via televerkoop een herroepingsrecht van 14 dagen. Een consument is iedere natuurlijke persoon die de overeenkomst voor een doel sluit dat overwegend noch aan zijn commerciële noch aan zijn zelfstandige beroepsuitoefening kan worden toegeschreven (§ 13 BGB). Er is sprake van een overeenkomst via televerkoop, wanneer de overeenkomst onder uitsluitend gebruik van telecommunicatiemiddelen - met name per brief, telefoon, e-mail of fax - of via het internet wordt gesloten.

Herroepingsinformatie

Herroepingsrecht

Consumenten hebben het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen de overeenkomst te herroepen.

De herroepingstermijn bedraagt 14 dagen vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde die niet de expediteur is, de artikelen in bezit heeft genomen. Indien het om een overeenkomst met meerdere artikelen gaat die u in het kader van een uniforme bestelling hebt besteld en die gescheiden worden geleverd, bedraagt de herroepingstermijn 14 dagen vanaf de dag waarop u of een door u aangewezen derde die niet de expediteur is, het laatste artikel in bezit heeft genomen.

Om uw herroepingsrecht uit te oefenen moet u ons

GRACE & FRIENDS GmbH
GRACE Flowerbox
Großbeerenstraße 2
12107 Berlijn
Telefaxnummer: +4930 55236771
Email: [email protected]


door middel van een ondubbelzinnige verklaring (bijv. een via de post verzonden brief, een fax of e-mail) informeren over uw beslissing om deze overeenkomst te herroepen. U kunt gebruikmaken van het bijgevoegde modelformulier voor herroeping, wat echter niet verplicht is.

Voor het garanderen van de herroepingstermijn is het voldoende dat u de verklaring over het uitoefenen van het herroepingsrecht voor het verstrijken van de herroepingstermijn verzendt.

Gevolgen van herroeping

Wanneer u deze overeenkomst herroept, dienen wij u alle betalingen die wij van u hebben ontvangen, met inbegrip van de leveringskosten (uitgezonderd de aanvullende kosten die het gevolg zijn van het feit dat u een andere soort levering dan de door ons aangeboden, gunstige standaardlevering hebt gekozen), onverwijld en uiterlijk 14 dagen vanaf de dag te restitueren waarop wij de mededeling over uw herroeping van deze overeenkomst hebben ontvangen. Voor deze restitutie gebruiken wij hetzelfde betalingsmiddel dat u bij de oorspronkelijke transactie hebt gebruikt, tenzij er met u uitdrukkelijk iets anders werd overeengekomen; in geen geval worden u wegens deze restitutie vergoedingen in rekening gebracht.

U dient de artikelen onmiddellijk en in elk geval uiterlijk binnen 14 dagen vanaf de dag waarop u ons over de herroeping van deze overeenkomst op de hoogte stelt, naar ons terug te zenden of aan ons over te dragen. De termijn wordt verleend, wanneer u de artikelen voor het verstrijken van de termijn van 14 dagen verzendt.
De directe kosten voor terugzending komen ten laste van u.

U moet een eventueel waardeverlies van de artikelen alleen betalen, wanneer dit waardeverlies is te herleiden naar een niet-noodzakelijke, te controleren omgang van u met de gesteldheid, eigenschappen en functieprincipes van de artikelen.


Herroepingsrecht bij overeenkomsten met een abonnement


Voor zover u een abonnement hebt besteld conform § 2.2.2, geldt voor u, voor zover u consument bent, het volgende herroepingsrecht:

Modelformulier voor herroeping

Wanneer u de overeenkomst wilt herroepen, verzoeken wij u dit formulier in te vullen en terug te sturen naar:

GRACE & FRIENDS GmbH
GRACE Flowerbox
Großbeerenstraße 2
12107 Berlijn
Email: [email protected]

Hierbij herroep(en) ik/wij (*) de door mij/ons (*) gesloten overeenkomst over de aankoop van de volgende artikelen (*)/het verlenen van de volgende service (*):

.................................................


Besteld op (*)/ontvangen op (*) ..................................................

Naam consument(en) .................................................

Adres consument(en) ..................................................
.................................................. ..................................................

Handtekening(en) consument(en) (alleen bij verklaring op papier)

.................................................. Datum

(*) Doorhalen wat niet van toepassing is.


Uitsluiting van het herroepingsrecht

Er is echter geen herroepingsrecht bij de volgende overeenkomsten:

1. overeenkomsten voor de levering van artikelen die niet zijn geprefabriceerd en waarbij voor de productie een individuele selectie of bepaling door de consument maatgevend is, of die uniform op de persoonlijke behoeften van de consument zijn toegespitst;

2. overeenkomsten voor de levering van artikelen die snel kunnen bederven (met name bloemen) of waarvan de vervaldatum snel werd overschreden;

3. overeenkomsten voor de levering van verzegelde artikelen die om redenen van de bescherming van de gezondheid of de hygiëne niet voor teruggave zijn geschikt, wanneer hun verzegeling na levering werd verwijderd;

4. overeenkomsten voor de levering van audio- of video-opnames of computersoftware in een verzegelde verpakking, wanneer de verzegeling na de levering werd verwijderd.

Aanwijzing: let erop dat het bij verse snijbloemen om snel bederfelijke artikelen gaat en dat hiervoor geen herroepingsrecht bestaat.


§ 9 Klachten/bemiddeling bij geschillen
Sinds 15 februari 2016 stelt de EU-commissie een platform beschikbaar voor de buitengerechtelijke bemiddeling bij geschillen. Dit biedt consumenten de mogelijkheid om geschillen in verband met hun online bestelling eerst zonder inschakeling van een rechtbank op te helderen. Het platform voor arbitrage is bereikbaar onder de externe link http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

In dit verband zijn wij verplicht om u op ons e-mailadres [email protected] te wijzen. Wij spannen ons telkens in om meningsverschillen uit onze overeenkomst in goed overleg bij te leggen. Daarnaast hebben wij echter besloten om niet aan een arbitrageprocedure deel te nemen. Hiertoe zijn wij evenmin verplicht.


§10 Diversen
10.1 Het Duitse recht is van kracht onder uitsluiting van het VN-kooprecht.

10.2 Indien individuele bepalingen van deze Algemene handelsvoorwaarden in strijd zijn met de wettelijke bepalingen en ongeldig zijn, dan blijft strekking van de Overeenkomst voor het overige onverminderd van kracht.

10.3 Voor zover u koopman bent in de betekenis van § 14 BGB, is uitsluitende onze zetel de bevoegde rechtbank.